Monday, 16 January 2012

UMNO dan PAS







Kata orang....





Kalau undi UMNO jaminannya NERAKA JAHANNAM dan kalau undi PAS jaminannya SYURGA. Adakah dalil daripada sumber-sumber Al-Quran dan Hadith Sahih yang menyokong kenyataan itu? Bukankah lebih baik begini...



Tetapi apakan daya, kedua-duanya berteraskan Melayu. Sekali lagi Datuk Laksamana Hang Tuah benar akan bangsa Melayu ini.."TAKKAN MELAYU HENDAK BERSATU SELAGI DARAH DAN KERINGATNYA TIDAK TERTUMPAH". Fikirkanlah...

4 comments:

  1. suka tgk yg no. 3 tu. ;D

    ReplyDelete
  2. Kata orang.Kalau undi UMNO jaminannya NERAKA JAHANNAM dan kalau undi PAS jaminannya SYURGA. mungking kata diatas membawa maksud yang mendalam ..atau kita hanya kata simbolik..kita tak tahu dari siapa kata kata diatas tersembul dari mulut orang PAS atau kata orang umno sendiri. tapi bagi orang islam mudah je rujuk pada al quran, tak tahu cari orang yang tahu..takkan alquran tu tak lengkap ..baik..boleh undi kafir tapi calun2 memang kafir tapi pilih yang cenderung membantu orang islam..tapi jadi wajib pilih yang islam kalau yang bertanding tu satu islam satu kafir..biar pun calun wanita islam wajib pilih..kalau ini berlaku bermakna haram pilih calun kafir..kalau dah haram dapat dosa kalau dah dosa mestilah neraka..mana ada haram atau dosa balasan syurga...kan mudah je islam..kalau namanya islam mestilah semuanya berkaitan islam ..kafir kan bukan islam cam mana kita boleh pilih kafir sedangkan kafir ni Allah pun dia tak percaya..atau dah tak de orang islam di tempat and untuk memimpin orang islam.

    ReplyDelete
  3. Pangkah PAS, sah2 mmg pangkah MELAYU islam. Pangkah UMNO.....cmne nk pangkah klu tiket bertanding atas BN? so klu dah kena pgkah BN, termasuk pangkah MIC dan MCA la...pikir2 kan lah

    ReplyDelete
  4. http://arusbaru.my

    ReplyDelete

Search This Blog

PANORAMA ANTARA GAPI

Perumahan Antara Gapi, Serendah merupakan satu kawasan yang berkonsepkan panorama alam tropika, satu konsep 'hijau' yang diketengahkan oleh pihak Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) dalam memelihara alam sekitar. Koleksi foto dibawah ini menggambarkan senario yang indah dan damai di Antara Gapi ini.

KOLEKSI TERBITAN PERSAGA

Untuk makluman para penonton dan warga Seksyen 2A khususnya, mulai pada 29 Julai 2011, semua episod-episod terbitan PERSAGA yang telah berlalu akan dimuatkan di dalam ruangan KOLEKSI TERBITAN PERSAGA ini.

Kepada sesiapa yang ingin mengulangtayang bolehlah memilih siaran yang hendak ditonton dengan meng'klik' pada klip video yang betul di bawah ini.

Pos Yang Terhangat